تاریخ انتشار : شنبه 24 تیر 1402 - 20:05
99 بازدید
کد خبر : 208108

۳ پروژه تامین آب کمی و کیفی در شهر بجستان عملیاتی شد

۳ پروژه تامین آب کمی و کیفی در شهر بجستان عملیاتی شد

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا اکبرنیا این پروژه‌ها را ساخت مخزن ذخیره، کیفی سازی و تعدیل فشار در خط انتقال آب شهر بجستان برشمرد. وی با تاکید بر ضرورت افزایش ظرفیت ذخیره آب این شهر ۱۲ هزار نفری اظهار داشت: مخزن ذخیره سه هزار موجود کفاف نیاز مشترکان را نمی‌داد بنابراین با ساخت یک باب

۳ پروژه تامین آب کمی و کیفی در شهر بجستان عملیاتی شد

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا اکبرنیا این پروژه‌ها را ساخت مخزن ذخیره، کیفی سازی و تعدیل فشار در خط انتقال آب شهر بجستان برشمرد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش ظرفیت ذخیره آب این شهر ۱۲ هزار نفری اظهار داشت: مخزن ذخیره سه هزار موجود کفاف نیاز مشترکان را نمی‌داد بنابراین با ساخت یک باب مخزن جدید با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال، توان ذخیره سازی آب در بجستان به شش هزار مترمکعب افزایش یافت.

وی با اشاره به دشت منصوری به عنوان منبع تامین ۹۰ درصد آب شرب بجستان خاطر نشان کرد: با توجه به انتقال آب شرب مشترکان از این دشت، با فاصله ۳۵ کیلومتری و اختلاف سطح ۵۰۰ متر و فشار ۲۴ بار که سبب بروز اتفاقات متعدد در طول مسیر می‌شود، احداث ایستگاه پمپاژ در دستور کار قرار گرفت که با بهره‌برداری از آن تا پایان مردادماه امسال، فشار خط به نصف کاهش خواهد یافت.

وی پروژه سوم را کیفی سازی آب مشترکان اعلام کرد و در همین رابطه  از ساخت سوله، مخزن و ابنیه در بجستان خبر داد و گفت: ۹۰ میلیارد ریال تا این مرحله در اجرای پروژه هزینه شده است و ۳۰۰ میلیارد ریال هم به عنوان برآورد اولیه برای خرید دستگاه تصفیه آب هزینه خواهد شد.

اکبرنیا یادآور شد: آب شرب مورد نیاز شهروندان بجستان از طریق ۱۸ جایگاه برداشت که به فاصله ۵۰۰ متر از یکدیگر جانمایی شده‌اند تامین می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.